ICT Concept actueel

Nieuws

Wie is wie: Angelica van Essen

23/11/2022 -

Wie zijn de mensen bij ICT Concept die er elke dag voor zorgen dat alles op het gebied van uw ICT infrastructuur geregeld is? Elke maand zetten wij de spotlight op een medewerker van ICT Concept. Wij spraken deze keer met Angelica van Essen, Finance & Control Senior Support en Office Manager.

Mijn naam is Angelica van Essen, 31 jaar en ik woon in Voorthuizen. Na mijn studie bedrijfsadministratie begon ik als 22-jarige bij ICT Concept als medewerker debiteurenbeheer op de afdeling Business Services. Inmiddels werk ik bijna 9 jaar bij ICT Concept en heb ik mijzelf ontwikkeld tot Finance & Control Senior Support en Office Manager.



Wat houden je werkzaamheden zoal in?

Ik houd mij iedere dag bezig met credit management. Ik verricht administratieve activiteiten en verstrek informatie aan belanghebbenden met betrekking tot de facturatie- en debiteurenadministratie. Ook stel ik informatie & rapportages beschikbaar. Je kunt eigenlijk wel zeggen dat ik een belangrijke spil in het web ben binnen het order-to-cash proces. In mijn rol als Office Manager verzorg ik secretariële taken zoals agendabeheer, het verzorgen van correspondenties en mailverkeer. Ik heb dus een hele veelzijdige baan en dat past wel bij mij. Ik regel graag van alles op de achtergrond.

Dus al het regelen bevalt jou wel?

Absoluut! Ik heb met veel collega’s regelmatig contact, over niet alleen werkgerelateerde zaken, maar ook over situaties die zich afspelen in de privésferen. Ik zie mijzelf op de locatie Amersfoort ook wel als een bonus P&O medewerker. Mensen raadplegen mij voor allerlei zaken. Ik haal ook echt voldoening uit mijn werk, wanneer ik zie dat iedereen content is op de werkvloer.

Over de werkvloer gesproken; ik ben medeverantwoordelijk geweest voor de nieuwe inrichting van het kantoor in Amersfoort en ik ben ook druk met de voorbereidingen bezig, samen met de interieurontwerper, voor de inrichting van het kantoor in Rotterdam & Amsterdam. Tevens ben ik ook verantwoordelijk geweest voor de coördinatie van de nieuwe kantoorinrichting bij NEXTlegal. Dit zijn allemaal mooie trajecten, en om dan het eindresultaat te zien, maakt me wel heel trots.

Hoe omschrijf jij ICT Concept, de werkgever?

Ik vind ICT Concept een hele prettige, flexibele werkgever om voor te werken. ICT Concept geeft de werknemer de mogelijkheid eigen initiatieven te nemen en uitdagingen op te zoeken, maar verlangt ook inzet en professionaliteit. Je kunt er een uurtje tussenuit om te sporten of boodschappen te doen. Dat uurtje haal je vervolgens op een ander moment weer in. Echt ideaal.

Met wie van jouw collega’s zou jij weleens een weekje willen ruilen?

Een functie richting de technische kant van de organisatie, zou ik dan willen kiezen. Ik zou weleens willen ruilen met één van de sleutelfiguren die ervoor zorgen dat ons cloudplatform goed en veilig functioneert.

Welk memorabel moment binnen de organisatie staat jou nog goed bij?

Normaliter vieren we altijd een eindejaarsfeest, maar door de Covid-19 crisis was het niet toegestaan om bijeenkomsten te organiseren. Op zulke momenten kun je zeggen als organisatie, ‘je kerstpakket ligt op afdeling x, haal maar op wanneer je tijd hebt’. Of je kunt je blijk van waardering voor collega’s tonen door een stapje verder te gaan en met creatieve oplossingen te komen.

Wij kozen ervoor om de kerstpakketten te overhandigen tijdens een drive-thru. De directie verkleed als kerstman en ik als kerstvrouw. Collega’s reden in hun auto’s door een straatje en werden toegesproken en op de foto gezet. Vervolgens een winters gerecht en een muzikant die kerstmelodieën zong, en daarmee was het event compleet!


In de afgelopen jaren heb ik ook een aantal collega’s zien terugkomen die eerder waren vertrokken. Ik denk dat dit alleen maar een groot compliment is voor de organisatie. Dan doe je als werkgever toch iets goed!